هم تراز کاشی و سرامیک (Tile Leveling System)

هم تراز کاشی چیست ؟

در مقوله نصب کاشی و سرامیک پارامترهای بسیاری هستند که در صورت رعایت، موجب زیباتر شدن و کاربری بهتر کاشی و سرامیک پس از نصب خواهند شد . یکی از این پارامترهای مهم و حساس، همسطح بودن کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر است .

از گذشته مرسوم است که جهت هم سطح کردن و یا همتراز کردن کاشی و سرامیک ، ابتدا ملات و یا چسب کاشی را روی سطح ریخته و سپس کاشی را روی آن قرار داده و با اعمال ضربات توسط چکش پلاستیکی به سطح، کاشی و سرامیک و کنترل پی در پی توسط تراز شاقول کننده، جهت همسطح شدن آنها نسبت به یکدیگر، اقدام نمایند.

این روش همتراز کردن کاشی و سرامیک معایبی از جمله اتلاف شدید زمان و همچنین جابجایی کاشی و سرامیک و یا به اصطلاح سر خوردن آنها در اثر ضربه دارد.

جهت افزایش کیفیت کاشی کاری و سهولت در همسطح شدن آنها نسبت به یکدیگر ، قطعات پلاستیکی با نام همتراز کاشی یا کاشی تراز، تولید و ارائه شده است .

قسمت های تشکیل دهنده ی هم تراز کاشی

همتراز کاشی از دو قسمت کلیپس همتراز و گوه همتراز تشکیل شده است که گوه قطعه نری و کلیپس قطعه مادگی می باشد. کلیپس همتراز کاشی در هنگام کاشیکاری با قرارگرفتن در لابلای کاشی و سرامیک و قفل شدن توسط گوه ، موجب همسطح شدن کامل و دقیق کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر می شود و نیاز به ضربات چکش و استفاده از شاقول را کاملاً منتفی می کنند و سطحی صاف و هموار و به مراتب بهتر از روشهای سنتی ایجاد خواهد نمود.

همتراز کاشی و سرامیک نسبت به یکدیگر علاوه بر اینکه یک اصل مهم در کاشی کاری است و موجب زیباتر شدن سطح کاشیکاری خواهد شد، مزایای دیگری نیز به دنبال خواهد داشت از آن جمله می توان به عدم تجمع آب در هنگام شستشو در نقاط ناخنک خور بین دو کاشی اشاره نمود که موجب عدم جرم گرفتگی و کدر شدن نواحی درز بین دو کاشی خواهد شد.

آچار هم تراز

هم تراز برای چه کاربردهایی استفاده می شود؟

از همتراز جهت هم سطح نمودن انواع کاشی ها و تایل ها، کفپوش ها و پارکت ها می توان استفاده نمود و با استفاده از همتراز تا 80 درصد افزایش سرعت نصب خواهید داشت.

طرز استفاده از هم تراز کاشی

برای آشنایی بیشتر با ساز و کار هم تراز ویدئوی زیر را تماشا کنید :

هم تراز های بالانس پلاست در 3 سایز تولید می شود:

جهت سفارش این محصول با ما تماس بگیرید.

Call Now Button